הסבר כללי
המכון נותן שירותים של הנגשה קוגניטיבית.
הפיכה של מידע לפשוט וברור לאנשים עם מוגבלות קוגניטיבית.
השירותים מתאימים לאנשים פרטיים ולארגונים ציבוריים (ארגונים גדולים של המדינה)  שנותנים שירות לכל האנשים. 
השירותים של המכון עומדים בדרישות (בכללים) של תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (2013) בנושא נגישות לשירות.
 
השירותים של המכון
 
א. הנגשה לשונית - התאמה של מידע לאנשים עם יכולות קוגניטיביות שונות. 
     בסוף התהליך של ההנגשה מקבלים מידע ברור ופשוט.
     אפשר להנגיש שלטים, מפות, חוברות הסבר ומידע באתרי אינטרנט.
 
ב. סמלול - העברת מידע באמצעות סמל (ציור כללי).
     לפעמים, פשוט יותר להבין סמל מאשר להבין מידע כתוב.
     הסמלול יכול לעזור לאנשים שקשה להם לקרוא.
     הסמלול יכול לעזור לאנשים להבין דברים מסובכים.
 
ג. תו מסמך נגיש - התאמה של מסמכים רשמיים לדרישות (לכללים) שמפורטים בתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות.
 
ד. פישוט תהליכים - הצגת תהליכים מורכבים (מסובכים) על ידי סמלים וגרפים.
 
ה. עיצוב אינטואיטיבי - עיצוב שמציג את המידע בצורה פשוטה להבנה עבור כלל הציבור (האנשים).
 
ו.   ייעוץ – וליחידים וצוות המכון נותן ייעוץ (מסביר ומכוון) לאנשים ולארגונים בנושא הנגשת מידע (התאמה של מידע) לאנשים עם מוגבלות קוגניטיבית. 
 
ז.   הדרכה –  סדנאות (שיעורים והדרכה) בנושא נגישות שמותאמים לצרכים של הארגון:
       • סדנאות חשיפה – היכרות ראשונית עם נושא הנגשת המידע לאנשים עם מוגבלות.
       • סדנאות היכרות – היכרות עם ההנגשה של מידע לאנשים עם מוגבלות, הכללים של הפישוט הלשוני  והדרישות של החוק.
       • סדנאות הטמעה – סדנאות שכוללות את המידע של שתי הסדנאות הקודמות, עבודה מעשית, וליווי בביצוע ההנגשה הלשונית של מידע של הארגון המזמין.
       • סדנאות מעקב – עזרה בביצוע ובפיתוח ההנגשה בארגון אחרי כמה חודשים של עבודה בפועל.
 
ח. מחקר ופיתוח – צוות המכון מבצע מחקרים בנושא נגישות.
     הצוות גם עוסק בפיתוח הידע ובפיתוח כלים בתחום הנגישות.